Skip links

بهترین شهرهای کانادا برای دانشجویان

کانادا دربین هدف های تحصیلی پیشرو در دنیا دارای موقعیتی ثبت شده است. پرطرفدارترین شهرهای کانادا برای دانشجوهای بین المللی، مونترال، تورنتو، ونکوور، اوتاوا ، کبک و آلبرتا می باشند. این شهرها مکان بخش اعظمی از کالج های برتر کانادا میباشد. برای افرادی که به دنبال علم آموزی در کالجهای برتر در یکی‌از توسعه یافته ترین کشورهای دنیا می باشند، درخواست علم آموزی در کانادا می‌تواند گزینه ای جالب باشد.

مملکت توسعه یافته و وسیع کانادا هر ساله میزبان تعداد کثیری دانش جو از نقاط متفاوت دنیاست. به دلیل آن که علم آموزی در کانادا یکی از شیوه های متداول و نسبتا راحت مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای تحصیلی کانادا هست. واضح می باشد که عامل اصلی وجود اکثری از متقاضی ها علم آموزی و اخذ ویزای تحصیلی کانادا در این کشور پیشرفته و امروزی مزیت ها و خصوصیت های بیشمار آن همچون سکو علمی ممتاز کالج ها، علم آموزی رایگان در کانادا، سطح کیفیت و رضایت بالای زندگی در خاک کانادا، وجود فرصتهای شغلی مناسب در حین علم آموزی و بعد از فارغ التحصیلی، سپرده گذاری دولت و موسسه های خصوصی بر روی فارغ التحصیلان و اشخاص مستعد و حرفه ای است. 

برخی از شهرهای کانادا با وجود تجهیزات فوق العاده و جذابیت بسیار زیادی که دارا‌ هستند برای زندگی دانشجویی مناسب نیستند. برای این که انتخاب شما راحت‌تر شود در این مقاله لیستی از بهترین شهرهای دانشجویی کانادا را فراهم و هزینه‌های گوناگون را برایتان تیتر کرده‌ایم. این شهرها مبنی بر نظرسنجی انجام شده بین دانشجو ها و مردم این شهر طبقه‌بندی گردیده‌اند.

معرفی بهترین شهرهای کانادا برای دانشجویان

مونترال

مونترال کانادا در سال 2017 درجه شایسته ترین شهر دانشجویی جهان را به خود اختصاص داد. این درجه با در نظر گرفتن کیفیت دانشگاه های مونترال و سرویس ها و تسهیلات، نظر فرد دانشجوها،فرصت های شغلی بعد از علم آموزی در آن دانشگاه، مخارج علم آموزی در مونترال و معیشت دانشجو، سطح رضایت از مردم آن شهر کسب شده‌است. از این شهر با تیتر پایتخت فرهنگی مملکت کانادا نیز یاد میشود.

سبک و سیاق این شهر تلفیقی از مشخصات اروپایی و امریکایی ست.امکانات تفریحی این شهر دانشجویی و جشنواره هایی که در این شهر برگذار میگردد زبانزد می باشد. کالج مک گیل، دانشکده مونترال و دانشکده کنکوردیا جزو شایسته ترین کالج های کانادا و شهر مونترال محسوب میشود.بوستان مونت رویال میدان ژاک کارتیه و باغ گیاه شناسی جزو برگزیدگان جاذبه و مناطق جذاب مونترال کانادا میباشند. نکته حائز اهمیت متقاضی های تحصیل در این شهر آگاهی از فصل زمستان های نسبتا دشوار این شهر میباشد.

تورنتو (Toronto)

تورنتو به همراه مونترئال، علاوه بر بودن بین شایسته ترین شهرهای کانادا برای علم آموزی، در لیست شایسته ترین شهرهای دانشجویی دنیا نیز میباشد. برای استارت، به وسیله خبرنامه Metropolis تحت عنوان دوست داشتنی ترین شهر دنیا شناخته شد. همچنین در گزارشی دیگر، کمپانی مشاوره PwC آن را در مقام چهارم در لیست شایسته ترین شهرها برای زندگی و فعالیت در سال 2014 قرار داد. همینطور، زمانی که سخن از “پایتخت فرهنگی” کانادا شود، نسبتاًً حرف اول را میزند. شباهت دیگری که تورنتو با مونترئال دارااست این میباشد که، تورنتو در مرتبه سیزدهم دنیا جای دارد، و دارنده سه دانشکده با مرتبه QS میباشد که کالج Toronto بالاترین منزلت را با رتبه 34 در اختیار دارد.

ونکوور / Vancouver

شهر نسبتا تازه ونکوور که در قسمت غربی کانادا واقع گردیده، مقصد قابل قبولی برای افرادی میباشد که راغب هستند زندگی شهری را با گشت و گذار در طبیعت ترکیب نمایند. طبیعت ونکوور به معنای حقیقی مثال زدنی میباشد؛ طبیعتی که دربرگیرنده جنگل های سرسبز، دریاچه های زیبا و  کوه های معروف راکی میباشد. شهر ونکوور تحت عنوان سو‌مین کلانشهر کانادا همواره در لیست شایسته ترین شهرهای جهان از دید کیفیت زندگی جای دارد و یکی از دوستداشتنی ترین هدف های توریستی در کانادا به شمار می رود.

ونکوور همینطور یکی از شهرهای دانشجویی برگزیده کانادا میباشد و دانشکده بریتیش کلمبیا University of British Columbia با جايگاه جهانی ۴۷ و دانشکده سیمون فریزر Simon Fraser University با رتبه جهانی ۲۶۴ در‌این شهر قرار دارند. جزیره ونکوور همینطور دارنده دانشکده ویکتوریا University of Victoria با درجه جهانی ۳۵۹ و دانشکده ونکوور آیلند Vancouver Island University میباشد.

اتاوا

اُتاوا پایتخت کشور بزرگ و وسیع کانادا و یکی از شهرهای دانشجویی برگزیده آن به شمار می آید. استانداردهای زندگی در این شهر بالاست و همین امر اکثری از دانشجوها  را به خود جلب نموده است. اکثری از دانشگاه‌های اتاوا قابلیت امکان تحقیق و پژوهش را برای دانشجو ها مهیا نموده و مورد‌های کاوشگری و نوآوری را برایشان هموار میسازند. دانشگاه اتاوا University of Ottawa با رتبه ۱۳ موسسه اعتبار سنجی Qs یکی از شاخص‌ترین کالج‌های این کشور به شمار می آید.

گاتینیو، ایالت کبک

کبک با ۸.۲ میلیون جمعیت یکی از مطرح ترین ایالت های کانادا است. شهر گاتینیو در غرب ایالت کبک چهار‌مین شهر پهناور این ایالت است. از‌آنجا‌که این شهر بسیار نزدیک  اوتاوا است اما از نظر مخارج زندگی خیلی ارزان تر از اوتاوا میباشد بخش اعظمی از مردم این شهر در اوتاوا فعالیت می نمایند. مهاجرانی که به‌این شهر مسافرت می کنند می توانند با لهجه و فرهنگ و تمدن فرانسوی آشنا شوند و همچنین افرادی که به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی مسلط می باشند در‌این شهر موارد شغلی خیلی خوبی در انتظارشان میباشد.

زیباترین شهر در لیست شایسته ترین شهرهای دانشجویی دنیا، شهر تاریخی کبک با رتبه 55 و مکان عالی برای زندگی و علم آموزی در کانادا میباشد. پر رنگ ترین ویژگی که در مورد این شهر باید اشاره کرد Chaau teau Frontenac باشکوه است، که به نظر می‌رسد صرفا بنا Rampart (دیوار دفاعی قلعه) شهری کهن و  مراقبت شده است که به یک به جا مانده جهانی معروف میباشد. حدود 37مکان تاریخی با اهمیت ملی در‌این ناحیه موجود هست. جنبه فرهنگی این شهر از آنجا شروع میشود که از مکانهای موسیقی رنگارنگ زنده گرفته تا کارناوالهای زمستانی، همه را در خود جای داده است.

سنت آلبرتا، ایالت آلبرتا

این شهر یکی‌از دیده نشده ترین بخش های طبیعی است که  تمیز ترین هوا را در سراسر کانادا دارااست. نرخ پایین جرم و جنایت این شهر را به یکی‌از هدف های مهاجران تبدیل نموده است. هم چنین میانگین درآمد و میانگین بها منزل ها نیز در سنت آلبرتا خیلی مناسب میباشد. در صورتیکه شخصی هستید که شیفته فاصله های طولانی دویدن، دوچرخه سواری و پیاده روی در طبیعت می باشید سنت آلبرتا بایستی صد در صد جزو گزینش های شما باشد. هم چنین این شهر یکی از شایسته ترین شهرهای کانادا از دید شرایط نظام سلامت است.